New Detail

Visa modernizuje technologii Verified by Visa pro ještě bezpečnější a jednodušší online platby.

30/05/2017

Press Release Image

Visa přechází na novou generaci platformy 3-D Secure, základního kamene služby Verified by Visa, za jejímž vznikem společnost stojí. Aktualizace zlepší bezpečnost a pohodlí mobilních online plateb po celém svět. V současnosti nakupuje na internetu přes mobilní zařízení třikrát více Evropanů než v roce 2015

Praha, Česká republika – 30 května 2017 – Visa (NYSE:V) – Visa dnes oznámila vylepšení služby Verified by Visa. Jedná se o globální řešení navržené pro zabezpečení plateb a zajištění toho, že jsou prováděny oprávněným majitelem účtu Visa. Aktualizovaná služba poskytne finančním institucím a obchodníkům data, která pomůžou zlepšit autentizaci spotřebitele. Snižuje se také riziko podvodných transakcí, realizovaných prostřednictvím mobilního či PC prohlížeče, aplikací nebo jiných zařízení. Součástí aktualizace je podpora nové generace bezpečnostní platformy 3-D secure 2.0, technologie jejímž průkopníkem je Visa, a která je základem služby Verified by Visa (VbV).

Inovovaná technologie stojící za 3-D secure 2.0 poskytuje vydavatelům karet a obchodníkům více nástrojů pro přizpůsobení procesu ověření transakce tak, aby bylo placení pro zákazníky co nejjednodušší a nejrychlejší. Díky toku informací a možnosti sdílet data a spolupracovat mezi vydavateli karet a obchodníky v reálném čase získávají obě strany velké množství informací o transakcích (například typ zařízení, dodací adresa). To umožňuje obchodníkům a finančním institucím ověřovat zákazníky mnohem přesněji v reálném čase. Studie pak ukazují, že se tím snižuje doba dokončení objednávky o 85 %. Zároveň klesá i míra tzv. opuštění košíku o 70 %.

Více informací naleznete na tomto odkazu.

Technologie autentizace ušla od dob magnetických pásek a ručních podpisů dlouhou cestu. Způsob, jakým jsme zvyklí platit, se velmi změnil, a tak je potřeba přicházet stále s inovativními způsoby jak transakce zabezpečit. Většina Evropanů už používá k provádění plateb mobilní zařízení, ale jejich obavy ze zabezpečení transakcí a rizika podvodu stále často přetrvávají,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko.

„Prací na rozvoji 3-D 2.0 jsme přinesli vylepšenou službu, která dělá platby rychlejší a bezpečnější. Evropským prodejcům tyto kroky pomohou snížit podíl nedokončených nákupů, se kterým se prostředí e-commerce potýká. Vylepšená platforma poskytuje navíc veškeré potřebné nástroje, splňující požadavky směrnice PSD2 o platebních službách,“ doplňuje Gajdoš.

Aby měli obchodníci a vydavatelé dostatek času na testování, pilotní provoz, vyladění i plnohodnotné spuštění, budou současná pravidla Visa pro transakce využívající 3-D Secure platit až do dubna 2019. V současnosti pracují obchodníci a vydavatelé karet na implementaci. První spuštění očekává Visa na konci druhé poloviny roku 2017. Visa bude na podpoře 3-D 2.0 i nadále spolupracovat s klienty a partnery na celém světě a zaměří se na zvyšování zabezpečení plateb i zajištění bezproblémového zážitku z digitálních plateb.

Vylepšená podpora více zařízení pomůže chránit spotřebitele, kdekoliv se rozhodnou platit. Studie Visa o digitálních platbách z roku 2016, které se zúčastnilo více než 36 000 evropských spotřebitelů, ukázala, že pravidelně s mobilním zařízením platí třikrát více spotřebitelů než v roce 2015 (54 % oproti 18 %). Podobná vylepšení usnadní v budoucnosti integraci platebních technologií v rámci tzv. internetu věcí. Například Gartner předpovídá, že v roce 2020 bude na světě více než 20,8 miliard zařízení s připojením k internetu. Lepší autentizace plateb na všech typech zařízení sníží množství rizikových situací a povede k úbytku případů, které vyžadují ověření vyšší úrovně jako statické heslo nebo PIN.

###

O průzkumu Visa Digital Payments 2016:

Visa pověřila průzkumem Digitální platby společnost Populus. Průzkum probíhal mezi srpnem a zářím 2016 v 19 evropských zemích: Rakousku, Belgii, Finsku, Francii, Německu, Irsku, Izraeli, Itálii, Nizozemí, Norsku, Polsku, Rumunsku, Slovinsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku a Velké Británii. Vzorek respondentů tvořilo 36 843 osob, tedy přibližně 2000 respondentů na stát.

Další zdroj informací:

Gartner, Únor 2017 - http://www.gartner.com/newsroom/id/3598917

European B2C e-commerce report 2016 – European B2C e-commerce byla hodnota stanovená na 509 miliard eur, s křivkou růstu snižujícího se z 18,4 % v roce 2011 na 13,3 % v roce 2015, až na odhadovaných 12 % v roce 2016.