New Detail

Visa láká na Bezkontaktní Japonsko, rok před začátkem olympijských her v Tokiu

25/07/2019

Press Release Image

Praha / San Francisco / Tokio – 25. července 2019 – Do zahájení letní olympiády v Tokiu 2020 zbývá ještě rok a Visa jako celosvětový partner olympijských her pro oblast platebních technologií připravuje platební inovace pro sportovce, návštěvníky i běžné občany. Podpoří tak vládní iniciativu Bezkontaktní Japonsko, jejímž cílem je zdvojnásobit počet digitálních plateb do roku 2025 na 40 procent.[1] Očekává se, že olympijské hry v Tokiu budou těmi nejvíce inovativními ze všech olympiád a paralympiád, které se dosud konaly. I s pomocí Visa se tak hry v Japonsku mohou stát katalyzátorem pro poskytování toho nejlepšího, co digitální platby nabízí.

Ve světě dnes nenajdete jiný trh, který by se tomu japonskému vyrovnal. Japonsko je třetí největší ekonomikou světa a drží vedoucí postavení napříč mnoha obory. Přesto se zde platí primárně v hotovosti,“ řekl Stephen Karpin, výkonný ředitel a oblastní manažer pro Japonsko, Visa. „Olympijské hry jsou pro Visu skvělou příležitostí, jak představit nejmodernější technologie v placení. Dostupné budou nejen ve sportovních areálech a olympijských vesnicích, ale také na dalších místech po celé zemi, abychom fanouškovské zážitky ještě umocnili. Pro Tokio 2020 plánujeme platební zážitky s dlouhodobým dopadem, které mohou pomoci urychlit ekonomický růst, a zároveň návštěvníkům i obyvatelům Japonska zprostředkovat nezapomenutelnou zkušenost.

Podpora Bezhotovostního Japonska

Digitální metody jsou v určité míře použity u zhruba jedné pětiny všech plateb v Japonsku, zatímco v Jižní Koreji už je to 90 procent a přibližně 60 procent v USA a 70 procent v Číně.[2] Očekává se, že do Japonska v příštím roce zavítá 40 milionů turistů.[3] Visa proto pracuje na různých iniciativách, jak zajistit ty nejlepší obchodní a platební zážitky, jako jsou:

  • Rostoucí akceptace digitálních plateb: Aby Visa poukázala na aktuální rozmach hotovosti, úzce spolupracuje s obchodníky z různých oblastí podnikání, mezi které patří například podniky s rychlým občerstvením, prodej v dopravních prostředcích a večerky. Dále připravuje podmínky pro nástup digitálních plateb ještě před zahájením Tokio 2020 a vylepšuje a rozšiřuje síť bezkontaktních POS terminálů.
  • Tým Visa pro Bezkontaktní Japonsko: Visa už od roku 2000 podporuje Tým Visa, rozmanitou skupinu sportovců z celého světa věnujících se různým disciplínám. Jeden člen Týmu Visa a japonská olympijská naděje v nově přidaném surfingu, Kanoa Igarashi, sjíždí “bezkontaktní vlnu” v marketingové kampani Visa. Tým se bude během roku ještě rozšiřovat, představí olympijské i paralympijské naděje a podpoří využití digitálních plateb.
  • Budování partnerské sítě: Visa je světovou špičkou v digitálních platbách a svým 3,4 miliardám klientů přináší inovace ve finančních službách a prostřednictvím obchodních, technologických a fintechových partnerů. Pro další růst sítě v Japonsku Visa zahájila Visa Fintech Fastrack. Fintechové firmy tak můžou snadněji a rychleji rozvíjet digitální obchod na platební síti Visa. K rozšíření akceptace digitálních plateb Visa nedávno zahájila partnerství s LINE Pay Corporation, provozovatelem digitální peněženky a fintechových služeb v chatovací aplikaci LINE.
  • Inovace během her: Díky tomu, že je Visa exkluzivním partnerem pro platební technologie, jsou každé olympijské hry vybaveny nejmodernějšími technologiemi v placení. Mnohdy jsou tak teprve testovány zatím komerčně nedostupné technologie. Na olympijských hrách 2016 v Riu dostali sportovci z týmu Visa platební prsteny. Na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu zase Visa prodávala nositelnou elektroniku jako rukavice a odznáčky, se kterými šlo platit na bezkontaktních terminálech. Pro Tokio 2020 Visa zkoumá platební inovace včetně biometrického ověřování plateb, nositelné elektroniky a nových mobilních aplikací, které by mohly zahrnovat digitálně vydané karty.

Měření zahraničního cestovního ruchu a útrat v Japonsku: Podle průzkumu společnosti Visa o cestování Japonsko překonalo USA a stalo se nejoblíbenější destinací posledních dvou let mezi dotazovanými cestovateli. V době příprav na olympijské hry Visa kontinuálně sbírá data o cestování a útratách spotřebitelů a předpovídá, jaké budou trendy v turismu v souvislosti s olympiádou, aby byli místní obchodníci připraveni na příchod zahraničních turistů.

[1] Ja: https://www.kantei.go.jp/jp/singi/keizaisaisei/pdf/miraitousi2018_zentai.pdf; En: https://www.meti.go.jp/english/press/2018/0411_002.html

[2]Euromonitor Financial Cards and Payments in Japan; Euromonitor Passport Consumer Payments Selected Countries

[3] Japonské sdružení cestovního ruchu, roční data k 31. prosinci 2017