Visa plánuje dosáhnout nulových emisí do roku 2040
22. dubem je označován jako mezinárodní Den Země. V rámci tohoto dne jsme oznámili naše plány dosáhnout nulových čistých emisí do roku 2040.
V loňském roce jsme dosáhli uhlíkové neutrality ve všech svých aktivitách a prostřednictvím nových partnerství a programů na podporu udržitelného podnikání se chceme stát klimaticky pozitivní společností. Plánuje také snižovat svou uhlíkovou stopu na cestě k nízkouhlíkové ekonomice.
Chceme vytvořit udržitelnější budoucnost, Volbou čisté energie a udržitelných postupů, investicí do inovativních environmentálních programů a společenskou diskusí s lídry v oblasti udržitelnosti se chceme účastnit řešení klimatické změny.
- řekl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko.
Nulové čisté emise do roku 2040. O 10 let dříve než plnění Pařížské dohody
Jako součást svého závazku jsme podepsali dohodu Climate Pledge, kterou iniciovaly společnosti Amazon a Global Optimism. Nově jsme se také stali členem iniciativy pro podporu bezemisní budoucnosti Climate Business Network, vedené Světovým fondem na ochranu přírody. Řídíme se zavedenými standardy a doporučeními od světových odborníků a u odebíraných produktů a služeb bude od dodavatelů vyžadovat zásadní snížení uhlíkové stopy. Své cíle jsme se zavázali plnit na základě vědeckých poznatků iniciativy Science Based Targets s prioritou udržet globální oteplování na 1,5 °C. V rámci udržitelnosti už v roce 2020 jsme zcela přešli na elektřinu z obnovitelných zdrojů.
Podpora udržitelného podnikání
Využíváme své produkty, služby, síť, data a odborné znalosti v dalších iniciativách na podporu udržitelného podnikání a nízkouhlíkové ekonomiky. Oznámili jsme proto spolupráci s Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL) a společně budeme zkoumat využití elektronických plateb a sítě Visa k vytvoření udržitelné budoucnosti. Výsledky bychom měli představit v létě 2021.
- Spolupráce s CISL doplní naše aktivity na podporu nízkouhlíkové budoucnosti včetně:
- Partnerství v oblasti udržitelných platebních karet a účtů;
- Globálních programů na podporu udržitelného chování (například v dopravě a cestování);
- Poskytování poznatků stakeholderům pro lepší porozumění bariérám a motivátorům udržitelného chování spotřebitelů;
- Využívání vlastní značky k šíření povědomí o udržitelnosti mezi spotřebiteli.