Innovation

Google, digitální platby a síla partnerství

S Florence Diss ze společnosti Google jsme diskutovali o pokroku Google Pay v celé Evropě, dopadech pandemie i její vizi budoucnosti plateb.

Partnerství Visa s Google a digitální platby prostřednictvím Google Pay

V Londýně, kde Florence Diss žije, působí jako Vedoucí platebních partnerství ve společnosti Google. Nedávným úspěchem, který ji těší, je listopadové spuštění Google Pay v dalších 10 zemích - znamená to, že služba je nyní k dispozici na 29 evropských trzích.

VISA (V): Můžete nám přiblížit své působení v Google?

FLORENCE DISS (FD): Ve společnosti Google pracuji více než 10 let, vždy v rámci partnerských produktů. Začala jsem v mapách, poté jsem se přesunula k nakupování, pak k našim reklamním produktům a téměř pět let se věnuji oblasti plateb, kde nyní vedu evropský tým pro Google Pay. Partnerství jsou v mé práci klíčová - všechny tyto produkty jsou dodávány prostřednictvím partnerství a uspějí, pouze pokud jsou atraktivní a relevantní pro naše partnery.

V: Jak strategicky nahlížíte na službu Google Pay?

FD: Pro nás to není jen o platbě samotné. Jde o naše uživatele, širší nabídku společnosti Google a ekosystém, který ji obklopuje. Mnoho lidí například vyhledává na Google. Když najdou, co hledají, možná budou chtít nakoupit a my jim to usnadníme. To platí jak online, tak v obchodech nebo při cestování. Ať jsou lidé kdekoli, ať dělají cokoli, chceme, aby platby byly jednoduché a bezpečné.

V: Můžete nám povědět víc o listopadovém spuštění a zavedení Google Pay v dalších 10 evropských zemích (tj. V Rakousku, Bulharsku, Estonsku, Řecku, Maďarsku, Lotyšsku, Litvě, Nizozemsku, Portugalsku a Rumunsku)?

FD: Abychom v nějaké zemi mohli využívat službu Google Pay, je zásadní propojení našich partnerů. Banky, zpracovatelé plateb a online obchodníci musí být integrováni do služby a musí na trhu vzájemně spolupracovat. To může být dlouhý a složitý proces. Při tomto spuštění v 10 nových zemích jsme dali platebnímu ekosystému v každé z 10 zemí na výběr, jak chtějí své spuštění zorganizovat. Bylo zajímavé sledovat, jak mohou různé národní platební ekosystémy fungovat společně. 

Skvělým příkladem bylo Rumunsko. Během fáze před spuštěním se zde všechny banky spojily, aby zorganizovaly celostátní spuštění, a bylo zde vidět velké společné odhodlání pro změnu zákaznického chování. Je to perfektní příklad úzké spolupráce na úrovni kolektivní infrastruktury vyvážené živou konkurencí na úrovni jednotlivých emitentů.

V Google Pay jde především o tento typ partnerství. Nemáme absolutně žádný zájem stát se bankou sami. Místo toho jsme tady, abychom spojili všechny ostatní - protože, jak vždy říkáme, příliv zvedá všechny lodě.

V: Můžete nám říci o výkonu Google Pay během pandemie? Co se změnilo? A očekáváte, že tyto změny vydrží?

FD: Před pandemií tvořily většinu evropských transakcí Google Pay bezkontaktní transakce, ať už v obchodě, nebo v tranzitu. V souvislosti s vládními restrikcemi v jednotlivých státech jsme zaznamenali drastické snížení těchto osobních transakcí. To však bylo vyváženo obrovským nárůstem online transakcí. Na začátku se různí obchodníci snažili poprvé povolit platby v nových e-shopech a zaznamenali jsme prudký nárůst růstu v několika kategoriích, jako jsou dodávky potravin nebo take-away občerstvení. Zaznamenali jsme také významný nárůst transakcí například na Den matek a Den otců, kdy lidé rychle našli nové způsoby výběru a zasílání dárků.

S rozšířením lockdownů se začaly se objevovat některé zajímavé případy využití aplikací, zejména aplikace typu order-to-table v barech a restauracích. Některé už fungovaly dříve, ale jejich počet významně vzrostl a my očekáváme, že budou využívány i nadále, protože prostě, upřímně řečeno, přispívají k lepšímu zákaznickému zážitku. Očekáváme také další vlnu růstu bezkontaktních plateb. Ano, objem tranzitních plateb je v současné době nižší, než byl předpandemický. Ale jsme přesvědčeni, že lidé, jež se opět vracejí do měst, budou ve velkém využívat právě bezkontaktní platby.

V širším kontextu jsme v Google tvrdě pracovali na podpoře zrychlení digitalizace, která ovlivnila všechny aspekty podnikání. Snažili jsme se být co nejvíce nápomocní -  vyzvali jsme třeba firmy, aby aktualizovaly své zápisy na Google mapách o aktuální otevírací dobu a kontaktní údaje. Komunikovali jsme, co a kde mohou lidé darovat charitativním organizacím, přičemž jsme jako možnost platby vyzdvihli Google Pay. Pracovali jsme také s ekosystémem plateb, abychom čelili běžným nedorozuměním ohledně limitů bezkontaktních transakcí.

V: Co vás v rámci ekosystému plateb nyní čeká?

FD: Práce není nikdy hotová.

Ano, máme něco, co, jak doufáme, pomůže našim uživatelům a partnerům. Ale jsme jen na začátku celé cesty. Je třeba splnit mnohem více slibů, ale také překonat nové výzvy. Například v Evropě se Google Pay chopil výzvy Silného ověřování zákazníků (SCA) a my bychom rádi povzbudili ekosystém, aby s námi spolupracoval při zavádění nových řešení pro identitu a ověřování, abychom mohli pokračovat v provádění plateb ještě plynuleji a bezpečněji.

Navíc se snažíme vnést do plateb stále více jednoduchosti a bezpečnosti, aby lidé měli svobodu a flexibilitu v možnostech, jak platit. Chceme také pokračovat nad rámec samotných plateb za účelem podpory širších aplikací, jako jsou věrnostní programy, prodej jízdenek nebo obchodní nabídky. Abychom toho dosáhli, budeme i nadále spolupracovat s partnery v rámci celého ekosystému.

V: A co vaše vlastní zkušenost s pandemií? Co vás o sobě naučila?

FD: Že nevím, kdy přestat!

Vždy jsem si myslela, že mám rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem pod kontrolou. Pokud však pracujete z domova na 100%, rovnováha se může posunout špatným směrem. To je něco, na co si všichni musíme dávat pozor - jak u sebe, tak u svých kolegů. Pevně ​​věřím, že k tomu, abyste něco udělali dobře, je třeba se při tom bavit. Když ale dlouho nevidíte kolegy nebo obchodní partnery osobně, musíte se o to trochu víc snažit, aby vás spolupráce bavila a navodili jste přátelskou atmosféru.

Čas strávený doma mi také pomohl připomenout si některé věci, které dělám nejraději. Je to sice zvláštní doba, ale také vhodná doba na přemýšlení o věcech, na kterých opravdu záleží, a na učinění zásadních rozhodnutí do budoucna.

-------------------------------------

Florence vede partnerství Google Pay pro Velkou Británii. Během svých více než 10 let ve společnosti Google zastřešovala řadu různých produktových partnerství od Map a Geo po Nákupy a Reklamy a pomáhala zavádět produkty tak rozmanité, jako je Google Transit, Local Inventory Ads a nyní Google Pay. 

Společnost Visa uzavřela partnerství se společností Google a místními bankami za účelem zavedení služby Google Pay v Evropě. Veškeré názvy značek, loga a / nebo ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků, slouží pouze k identifikačním účelům a nemusí nutně znamenat podporu produktu nebo přidružení k Visa.

 

Objevte jeste vice novinek a zajimavosti na blogu Visa Zobrazit vice

 

 

Tag: Google