Global Matters

3 rady pro podnikatele, jak získat zákazníky na internetu

Pandemie COVID-19 nezvratně proměnila nákupní chování Čechů a urychlila nástup digitálních plateb. Dokázali jste vaše podnikání přizpůsobit včas? Digitální dílna má pro vás tři tipy, jak na to.

3 rady pro podnikatele, jak získat zákazníky na internetu

Přes výrazné změny návyků zákazníků i možnosti, které internet podnikatelům nabízí, stále jen malá část naplno využívá on-line nástrojů k rozvoji svého byznysu. Věděli jste třeba, že zatímco 70 % Čechů řeší nákupy služeb on-line, jen 32 % podnikatelů má vlastní webové stránky? [1] Patříte-li k živnostníkům, kteří by rádi využili současné situace okolo COVID-19 ke zvýšení šance konkurovat velkým firmám, pak vám mohou pomoci následující tipy od marketingových profesionálů z Digitální dílny.

1. Dejte o sobě vědět

Souhlasíme, že kvalitní reference jsou tou nejlepší vizitkou. Ve světě, kde stále více zákazníků na internetu kromě klasického nakupování vyhledává i služby, však osobní doporučení nestačí. Dobré jméno každého podnikatele spoluvytváří jednak srozumitelná vizuální identita, jako je rozpoznatelné firemní logo, jednak uživatelsky přívětivé webové stránky, kde zákazníci snadno získají všechny potřebné informace.

2. Buďte snadno dohledatelní

Kvalitní webové stránky samy o sobě nezaručí, že je vaši zákazníci najdou. Chcete-li, aby se vaše internetová prezentace zobrazila lidem, kteří se pídí po službách, jež nabízíte, je nutné web optimalizovat - například podle vhodně zvolených klíčových slov, popisků či zpětných odkazů. Díky optimalizaci se vaše stránky zobrazí na dohledatelných pozicích v důležitých vyhledávačích. Pomoci mohou také zápisy ve firemních katalozích a aktivita na sociálních sítích.

3. Oslovte ty správné lidi

Je skvělé, pokud jste na internetu snadno k nalezení všem, kteří právě vyhledávají vaše produkty či služby. Jak ale zaujmout další potenciální zákazníky? Ideálním řešením jsou marketingové kampaně, díky kterým můžete rychle, efektivně a s relativně nízkými náklady cíleně oslovit publikum, které by mohla vaše nabídka zaujmout. Dobře tak fungují například placené reklamy na sociálních sítích nebo vyhledávačích.

Nevíte, jak začít? Visa nabízí pomocnou ruku

Uvědomujeme si, že coby živnostníci věnujete obrovské úsilí k uspokojení svých zákazníků a ne vždy máte možnost či kapacity věnovat se vlastní internetové prezentaci. Ve spolupráci s Creative Dock, jenž je špička v budování inovativních firem, jsme připravili službu Digitální dílna, která chce posílit a digitalizovat vás, drobné podnikatele, které vnímáme jako páteř naší ekonomiky. Ve Visa vnímáme pomoc drobným podnikatelům jako jeden z hlavních pilířů našich aktivit a Digitální dílna se zařadila k projektům jako je Česko platí kartou nebo mezinárodní iniciativa #WhereYouShopMatters. 

O čem Digitální dílna je? Jde v podstatě o marketingovou agenturu, která vám pomůže nejen vytvořit profesionální web včetně obsahu i grafiky, ale dokáže i nastavit on-line marketingovou strategii a vytvořit cílené kampaně, jež mohou získat nové zákazníky.

Pro všechny majitele karet Visa jsme nastavili dostupné ceny za naše služby. Pokud jste navíc majiteli firemní karty od Komerční banky, tak získáte další slevu. Více se o snadné cestě k digitalizaci vašeho podnikání dozvíte na www.digitalnidilna.cz

Objevte ještě více novinek a zajímavostí na blogu Visa
 

 

_________________________________

[1] Creative Dock, SME Online Toolbox, Online panel results, 19. 10. 2020

Tag: Digital commerce